۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲

والی حکاری ترکیه:

تلاش ویژه ای برای بهبود وضعیت مرزنشینان ایران و ترکیه صورت گیرد

تلاش ویژه ای برای بهبود وضعیت مرزنشینان ایران و ترکیه صورت گیرد

ارومیه- والی استان حکاری کشور ترکیه گفت: در راستای بهبود وضعیت مرزنشینان در مرزهای ایران و ترکیه باید تلاش ویژه ای صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی چلیک ظهر پنجشنبه، در حاشیه هفتمین همایش استانداران استان‌های مرزی ایران و ترکیه در ارومی در گفت و و گو با خبرنگاران با تاکید بر توسعه مبادلات تجاری بین دو کشور از طریق استان‌های مرزی عنوان کرد: در راستای بهبود وضعیت مرزنشینان در مرزهای ایران و ترکیه باید تلاش ویژه ای صورت گیرد و این اجلاس می‌تواند در تسهیل تجارت آزاد بین مردم مرزنشین بین دو کشور می‌تواند مؤثر باشد.

وی با تاکید در این نشست ما برای رفع مشکلات تجارت مرزی بین ایران و ترکیه درتلاش هستیم عنوان کرد: رفع مشکلات تجارت مرزی با ایران در دستور کار قرار دارد که این نشست‌ها می‌تواند در رسیدن به این هدف بسیار مؤثر باشد.

والی استان حکاری ترکیه ادامه داد: این جلسات در راستای اجرای توافق‌های صورت گرفته بین رؤسای جمهور ۲ کشور ایران و ترکیه در سال گذشته است که امیدواریم در این خصوص مثمرثمر باشیم.

وی اظهار کرد: در این اجلاس سعی داریم با بررسی اشتراکات و ارتقای مراودات، همه تلاش خود را برای افزایش همکاری‌ها با استان آذربایجان غربی انجام دهیم.

استان آذربایجان غربی ۶ پایانه مرزی داشته و یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور در این استان قرار دارد.

این استان مرزی با موقعیت منحصر به فرد استراتژیک ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان دارد و در مسیر سه کریدور اصلی بین‌المللی قرار گرفته و تنها استانی است که ۵۶۶ کیلومتر مرز مشترک با چهار استان ایگدیر، آغری، وان و حکاری ترکیه دارد.

کد خبر 6245695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha